اعدام همزمان ۶ زندانی بلوچ و ۱ زندانی کورد در زندان کرمان و چابهار

به طور همزمان ۶ زندانی بلوچ و یک زندانی کورد در زندان‌های کرمان و چابهار اعدام شدند.

به گزارش «حال وش» سحرگاه یکشنبه دوم اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷ زندانی از جمله ۶ زندانی بلوچ و یک زندانی کورد به طور همزمان در زندان‌های کرمان و چابهار اعدام شدند.

 گفته می‌شود این افراد روز جمعه ۳۱ فروردین جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی زندان‌های کرمان و چابهار منتقل شده و روز شنبه اول اردیبهشت آخرین ملاقات خود را با خانواده انجام داده بودند.

 هویت زندانیان بلوچ اعدام شده در زندان چابهار، «سعید جدگال» حدوداً ۳۰ ساله، فرزند «لال محمد» متاهل و دارای دو فرزند، « محمد( مامجان ) انجم روز» حدود ۳۳، ساله فرزند «ملک» از طایفه جدگال متاهل و دارای فرزند احراز شده است.

همچنین هویت زندانیان بلوچ اعدام شده در زندان کرمان « احمدرضا میری» ۳۴ ساله، فرزند «محمد» متاهل دارای دو فرزند اهل زابل و ساکن زاهدان،  «شمس الدین کشانی» حدودا  ۵۳ ساله متاهل دارای فرزند،  «شوکت شه‌بخش» فرزند «رحمان» اهل و ساکن روستای «چاه احمد» واقع در شهرستان زاهدان،  و هویت زندانی کورد «مردانی» حدوداً ۴۸ ساله اعلام شده است.

تا این لحظه هویت یکی از زندانیان بلوچ اعدام شده احراز نشده است.

 لازم به ذکر است اعدام زندانیان کورد و بلوچ در یک سال اخیر و پس از انقلاب «ژن ژیان آزادی» توسط حکومت ایران به شدت افزایش یافته است و حکومت ایران در راستای ایجاد رعب و وحشت در میان این خلق‌ها و سرکوب آنها و انتقام جویی دست به اعدام‌های گسترده زده است.